0 комментариев

Арықтаудың амалы

Бірінші тәсіл:

«1. Арықтау үшін, тамақ жемей, күні бойы аш жүру – ақымақтық. Тамақтанудан бас тарту арқылы асқазаныңның қызметін бұзып алатыныңды ұмытпа.

2. Спортпен айналысып, дұрыс тамақтануға дағдылан. Қимыл, әрекетсіз диета ұстаудың нәтижесі шамалы болмақ.

3. Артық салмағыңнан арылғың келсе, спортпен айналыс.

4. Егерде диетаның екінші, үшінші аптасында өзің ойлағандай көрсеткішке қол жеткізбе-сең, онда қам жеме. Өйткені диетаның бірінші аптасында адам ағзасы май мен сұйықты мөлшерден көп жоғалтады. Сол себепті алғашқы аптада едәуір салмақ тастайсың.

5. Қол жеткізген көрсеткішті сақта, одан артық салмақ қосудан абай бол.

6. Аптасына екі рет таразыға өлшенгенің абзал. 12 кг салмақ қоссаң да одан арылуға тырыс.

7. Аздан, жиі тамақтан. Күнделікті тамақтану мәзірін қадағала.

8. Қонаққа бара қалсаң, диеталық дастарқандағы аспен ғана тамақтанғаның жөн. Мәселен, жеміс-жидек, майсыз ет, салат жапырақтары.

9. Айналаңдағыларға диетада екеніңді айтудың қажеті жоқ.

10. Қонақта мерекелік торттан бас тарта алмауың мүмкін. Ондайда көз алдыңа әдемі көйлектеріңнің тар болып қалғанын елестет.

11. Суды, жалпы сұйықты көбірек іш.

12. Тамақты шағын тарелкеғасалып же».

Екінші тәсіл:

«1. Қанттың, ұннан даярланған тағамдардың және майдың мөлшерін барынша азайтыңыз.

2. Негізгі тағамыңыз ет, жеміс-жидек, көкөніс болуы тиіс.

3. Күніне бес рет тамақтаныңыз: таңертеңгі, одан соң екінші таңертеңгі ас, түскі, түстен кейінгі және кешкі ас.

4. Тамақты асықпай ішіңіз. Алдыңыздағы асты баяу және сүйсініп жеңіз, сонда тез тойып қаласыз.

5. Күнделікті тағамыңыздың негізгі бөлігін таңертеңгі және түскі ас кезінде қабылдаңыз. Кешкі асқа жеңіл тағам жеген жөн.

6. Қозғалуды да естен шы-ғармаңыз. Егер жұмысыңызда негізінен отыратын болсаңыз, жұмысқа келерде немесе қай-тарда шамалы болса да жаяу жүріңіз.

7. Егер жоғарыда аталған кеңестердің бәрін орындаған-мен салмағыңыз түспесе, салмақты біртіндеп түсіретін қан-дай да бір емдәм ұстаныңыз.

8. Егер салмақты тез түсір-гіңіз келсе, қандай емдәмнің қолайлы екендігін дәрігерден сұрап, біліңіз.

9. Егер қол жеткен салмағы-ңызды тұрақты сақтағыңыз келсе, дұрыс күн тәртібін үне-мі сақтаңыз. Олай болмаған жағдайда, қайта толып кетуіңіз әбден мүмкін».

Семіздіктің алдын алу

Адам өзінің дене салмағы қалыпты жағдайдан 3-4 келі өсісімен-ақ, толысудың алдын алуға тиісті. Ол кейін емделгеннен әлдеқайда тиімді. Сол себепті, салмақ өсіп бара жатқанында жеңіл тамақтануға көшкен немесе белсенді әре-кет жасау арқылы денеден шығатын қуаттың мөлшерін арт-тырған жөн. Және де тағамның қуатын май мен көмірсуының есебінен азайту, белоктар тағамның алмастыруға болмайтын бөлігі болғандықтан оларды азайтпау қажет. Артық салмақ қосуды қаламайтын адам
ет, сүт өнімдерін, малдың майын, тәттілерді, нан, ботқа, картопты көп қолданбайды, тәбетті арттыратын дәмдеуіш-тер мен ащы нәрселерді шек-тейді, тұзды өте аз мөлшерде пайдаланады. Осы орайда тұздың тәнде су жинайтыны ес-теріңізде болсын.

Сонда қандай тағам жеген дұрыс. Оған тамақтану инсти-тутының мамандары мынандай кеңес айтады: қара нан әйтпесе ірі тартылған ұннан жасалған тоқаш жеген, майсыз етті, ба-лықты, майы алынған қатықты, сүтті, көкөністердің барлық түрін қолданған дұрыс. Академик А.Покровский семіз адамдар үшін тамақтану тәртібін жасаудың жалпы шарттары жө-нінде былай дейді:

«Рационның энергетикалық құндылығын шұғыл шектеу керек, бірақ ағзаның белок, алмастырылмайтын көп жақты қанықтырылған майлы қыш-қылдар, дәрумендер мен минералды заттар жөніндегі қажеттері толық қамтамасыз еті-луге тиіс;

Дәрігерлердің кеңесі бойын-ша денеге түсетін салмақты мөлшерлеп көбейту есебінен ағзаның энергия жұмсауын мүмкіндігінше көбейту керек;

Тамақты аз-аздап ішуді қам-тамасыз ететін тамақтану тәр-тібін қатаң сақтау қажет».

Изменен статус публикации
Добавить комментарий