Бәсекелестік сабағы: бүкіл әлемге қажет 13 пән
Ересек ресейліктердің пікірінше, ең маңызды пәндер - тарих, орыс тілі және математика. Бірақ мектепте өзіңізді есіңізде сақтаңыз - сіз де солай ойладыңыз ба? Бала кезіндегі білімсіз кез-келген жерде түсінетін адамдар аз. Сонымен қатар, үй тапсырмаларын зерделеу және бітпеу ғылым гранитін білгісі келмейді. Мұны мұғалімдер ақыры түсіне бастаған сияқты. Бүгінгі таңда әлемдегі мектептерде оқушылардың оқу процесіне араласуына және оны ұнатуына көмектесетін сабақтар бар. 1. Бақыт сабағы (Германия) Қалай бақытты болу керек? Біздің көпшілігіміз бұл құпияны білгіміз келеді. Германияда балалар мектепте өздерімен және әлеммен үйлесімді болуды үйренеді. 100-ден астам мектепте бақыт сабақтары бар. Олардың бірінде, Гайдельбергте, директор сабақты өзі өткізеді. Тесттер мен емтихандар жоқ, бірақ жыл бойы әр студент өзінің «жақсы жобасын» жүзеге асырумен айналысады. Мысалы, басқаларды сәл бақытты ете алатын бейне түсіреді. Сіз сондай-ақ ерікті түрде немесе қайырымдылық шарасын ұйымдастыра аласыз. Осыған ұқсас сабақтар бүкіл әлемдегі Бутан, Крит және Австралия мектептерінде енгізілуде. Австралиялық Geelong-да бұл бағдарлама «позитивті білім» деп аталады. Бұл бақытқа жетудің жолдарын белсенді зерттейтін Мартин Селигманның психологиясына негізделген. 2. Зерттеу (АҚШ) Бұл сабақ табиғатта қолданылады. Оқушылар қаланың әртүрлі аудандарына «зерделеу үшін» барады. Мысалы, жергілікті фермада, базар, мейрамхана немесе қоқыс өңдейтін зауытта. Сабақ аптасына бір рет өтеді және 5 сағатқа созылады. Әр сұрыптаудан кейін мұғалім теорияны айтады. Егер сабақ тамақ туралы болса, онда балалар өнімдердің қайдан келетінін, олардың нақты құндылығы неде, көкөністер қалай өсірілетінін және т.б. Білім беру бағдарламасынан кейін мектеп оқушылары «мейрамхана ашады»: тамақ сатып алып, тамақ әзірлейді, дастархан жайып, өздері жинайды. Сондай-ақ, бағдарлама көбінесе бренд пен мейрамхана тұжырымдамасын әзірлеуді, өнімнің жауапты өндірісі жүйесін, өнімнің пайдалы коэффициентін есептеуді, жинау және жалдамалы жұмысшыларды оқытуды қамтиды. 3. Байланыс сабағы (Испания) Эмоционалды білім беру сабағы міндетті болып табылады. Оған 3 жастан 11-сыныпқа дейінгі барлық испан студенттері қатысады. Сабақтар ыңғайлы жиындарға ұқсайды: студенттер кино көріп, өмірдің әр түрлі жағдайларын жасайды. Талқылауға арналған тақырыптар басқа адамдармен сөйлесу және дауларды шешу. Балалар эмоцияларды басқаруды және әңгімелесушіні естуді үйренеді. Сабақ аясында апта сайын жиналыстар өткізіледі - өткір әлеуметтік мәселелер бойынша пікірталастар. Мұндай байланыс сабағының аналогы Израильде бар. Әдетте осылай болады: бірнеше студенттер өз проблемаларын бөліседі. Осыдан кейін барлық сынып сипатталған жағдайда не істеуге болатындығын шешеді. 4. Тұрмыстық қызмет және тұтынушыларға қызмет көрсету (Швеция) Үй шаруасы немесе гемкунскап - бұл сабақтың айтылатын атауы, мұнда бәрі қалыпты. Біреуін қоспағанда: тек қыздар ғана емес, ер балалар да қатысады. Барлығы бірге тоқып, тігіп, балғамен соғып, құс үйін салады. Әрине, тамақ дайындауды үйреніңіз. Бірақ практика әрқашан теориядан тұрады: дұрыс тамақтану ережелері, маңызды қоректік заттарды есептеу, тіпті бюджетті жоспарлау. Кішкентай шведтерге ересектер сияқты қарайды: оларда тәуелсіздік дамиды және үнемдеуге үйретіледі. Сондықтан мұғалімдер үй экономикасымен қатар, клиент болу мүмкіндігі туралы айтады. Шын мәнінде, бұл адамның құқығын білу және оларды дүкенде де, муниципалитетте де қорғай білу. 5. Орман мектебі (Ұлыбритания) Бала кезінен кішкентай британдықтар орманда өзін еркін сезінуді үйренеді. Төменгі сыныптарда олар рельефті қалай шарлауды, бұтақтарды кесуді, от жағуды, саятшылық құруды және жеуге болатын өсімдіктер мен саңырауқұлақтарды тануды үйренеді. Кейбір мектептердегі орман мектебі сабақтары күн сайын өтеді. Олар елге қалай жиі шығуға болады? Бастауыш: мектептен алыс емес, ең көп дегенде 10 минуттық жаяу жүретін жерде өзінің «орманы» бар - ағаштары бар кішкентай аймақ, мүмкіндігінше нағыз жуанға ұқсас. 6. Бәсеке сабақ (Голландия, Израиль) Нидерландыда мұндай сабақтар ана тілі сабағы аясында өткізіледі. Сынып 2 командаға бөлініп, әрқайсысы өз позициясын қорғауы керек. Сонымен қатар, бала өзінің қорғағысы келетін көзқарасын таңдай алмайды - міне, сәттілік. Мұғалім ақпараттың қаншалықты берілгенін бағалайды. Ең бастысы, ол қызу пікірталасқа қарсы тұру қиын болатын агрессия болмауын қамтамасыз етеді. Нәтижесінде адамдарға деген адалдық дамиды және кез-келген жағдайда монетаның екі жағы бар екенін түсінеді. Осындай іс-шаралар Израильде де бар. Олар сөйлеу техникасын, оның мазмұнын, дене пішінін, мимиканы, ішкі түйсіктерді және дау туындаған кезде сөздерді визуализациялауды талқылайды. 7. Киберқауіпсіздік (Израиль) Егер ересектер әлеуметтік желілерде ілініп тұрса, онда балалар ше? Жас блогерлер желіде сансыз фотосуреттер мен бейнелер жариялап, YouTube арналарын орналастырады. Ата-аналар мен тіпті дәрігерлер балаларының киберге тәуелділігінің артуына байланысты дабыл қақты. Бұл Израильдегі көптеген мектептерде «кибер соғыстың теориясы мен практикасы» тақырыбының пайда болуына себеп болды. Мұғалімдер әлеуметтік желілерде өзін-өзі ұстау, өмірлік қиындықтармен бөлісу, жағымсыз пікірлерге қалай қарау және қалай әрекет ету туралы әңгімелейді. Ал сыныпта балалар хакерлердің айла-амалдарынан аулақ болуды, компьютерге немесе смартфонға вирус жұқпауды және жеке деректерін қорғауды үйренеді. Құмар ойындарға және бейне ойындарға тәуелділікке ерекше назар аударылады. 8. Жасанды интеллект (Қытай) «Жасанды интеллект» сабағы Қытайдағы бастауыш және орта мектептерде. Ол жаңа, ол бағдарламада тек 2019 жылы пайда болды. 10 томдық оқулықтар сериясында АИ тарихы мен дамуы туралы ғана емес, сонымен қатар оны қалай қолдану туралы да айтылады. Мысалы, тұлғаны тану, автономды жүргізу және қоғамдық қауіпсіздік саласында. Сыныптағы зеріктіретін теориядан басқа, балалар алған білімдерін іс жүзінде бекіту үшін роботтарды жинайды. 9. Йога (Ұлыбритания, АҚШ, Австралия) Стрессті жеңілдету үшін жұмыстан кейін йогаға барасыз ба? Бірақ кейбір елдердегі мектеп оқушылары біршама сәтсіздікке ұшырады - олар мектепте тура медитация жасайды. «Хабардарлық» сабақтары ағылшын, австралиялық және американдық орта және орта мектептерде өткізіледі. Сабақтар әдетте аптасына 2 рет 40 минуттан тұрады. Мұндай пәнді оқытуға құқылы болу үшін мұғалімдер 6 апталық оқудан өтеді. Ерекше назар балалардың жүйке жүйесінің жұмысына және медитация жасау қиын болған балаларға көмектесуге аударылады. Кішігірім студенттер тыныштық пен сабырлылық үшін бірнеше минут медитация жасайды. Жасөспірімдер үшін сабақтар кез-келген командада сөзсіз болатын жанжалдарды шешуге көмектеседі. Ол үшін олар өз эмоцияларын айтуды және проблемаларды тыныш шешуді үйренеді. Оқушылар тыныс алу жаттығуларымен айналысады және «зорлық-зомбылықсыз қарым-қатынас» техникасында тыныштандырады. Оның мәні - сіздің сезімдеріңізді дұрыс жеткізу үшін ренжіткен адамға қандай жақсылық туралы айтуға болатындығы туралы ойлау. 10. Серфинг (Австралия, Жаңа Зеландия, Гавайи) Австралиялықтар мұхитта шомылып, жыл бойы осында серфингпен серуендейді. Австралиялықтар серфинг сабақтарында бала кезінен толқындарды жеңуді үйренеді. Біріншіден, жағалаудағы жаттықтырушы тақтаны қалай ұстау керектігін және тепе-теңдікті сақтауды көрсетеді. Толқынға ілініп, тақтаға ілініп, гербте тұрыңыз - тіпті кіші студенттер де мұның бәрін жасай алады. Бұл спорт денені тамаша жаттықтырады - идеал серферлер оны растайды. Сонымен қатар пән табиғатпен үйлесімді өмір сүруге және элементтерді басқаруға үйретеді. Мұндай дене тәрбиесі барлық жас австралиялықтарға сәттілік әкелмеді, тек мұхиттың жанында тұратындар үшін. Мектептері судан алыс орналасқан балалар үшін шомылу міндетті бағдарлама болып табылады. Толық серфинг Жаңа Зеландия мен Гавайидің мектеп бағдарламаларында. 11. Табиғатты сүйю (Жапония) Тек оқып қана қоймай, сүйю керек - осылайша сіз айналаңыздағы әлеммен байланысуыңыз керек, дейді жапондықтар. Буддизм елде синтоизмге дейін болған, оның құрамдас бөліктерінің бірі табиғатқа табыну ғана болатын. Қазір көптеген жапон мектептерінде «табиғатқа таңдану» пәні бар және ол міндетті болып табылады. Бұл қызықты кеңседегі сабақтар емес, қызықты экскурсиялар. Балалар табиғаттың, өсімдіктердің, құстардың және жануарлардың әдемі бұрыштарын суретте емес, нақты өмірде көреді. Мұғалімдер тек айтып қана қоймайды, сонымен қатар айналасындағы әлемге деген сүйіспеншілікті оятады. Олар табиғат құбылыстарындағы үйлесімді көруге және табиғатқа ұқыпты қарауды үйренеді. Тек серуендеп, мұғалімді тыңдамау нәтиже бермейді. Жаттығу нәтижесінде балаға бұл немесе басқа құбылыс неліктен оған ұнайтындығын түсіндіре алуы керек. Білімі мен дағдылары үшін студенттер ұпай жинайды және жыл соңында олар тиісті емтихан тапсырады. 12. Өмір туралы ғылым (Түркия) Түрік мектептеріндегі алғашқы 3 сыныпта 4 негізгі сабақ бар. Бұл түрік тілі, математика, шет тілі және «өмір туралы ғылым» деп аударылатын Хаят Билгиси. Дәл осы тақырыптан кішкентай түріктер сыртқы әлеммен таныса бастайды. Сіздің денсаулығыңыз бен табиғатыңызға қалай қамқорлық жасау керек, неге сіз бәрін құрметтеуіңіз керек, елде және әлемде қандай оқиғалар болып жатыр - барлық сұрақтарға курстық бағдарламада жауап берілген. Сыныпта мұғалімдер сонымен қатар этикет пен мінез-құлық ережелеріне көп көңіл бөледі. Қауіпсіздік шараларын сақтай отырып, әдептілік және бейтаныс адамдармен қалай сыпайы болу керек. 4-сыныпта «өмір туралы ғылым» «ғылым» және «әлеуметтік ғылым» деп ауыстырылады. 13. Мораль (Вьетнам) Вьетнамда білім беру әлі күнге дейін сән-салтанатты болып қала бермейді. Бірақ ненің жақсы, ненің жаман екенін кішкентай вьетнамдықтар 6 жасынан бастап білетін болады. Мектеп бағдарламасында міндетті түрде «мораль» пәні бар. Мұғалімдер «бұл қажет» деп жай ғана айтпайды, бірақ осы немесе басқа іс-әрекетке не әкелуі мүмкін екенін түсіндіріп айтады.